FOTOGRAF IVAN ŠTEFKO
Celodenní
fotopráce na booku pro modelku zahrnuje :
* fotografování v
ateliéru s různými změnami pozadí a světla
* spolupráce vizážistky (make-up, vlasy)
* četné změny celkového stylingu modelky ( změny
líčení, vlasů, oblečení a doplňků)
* fotografování v exteriérech
* možná přítomnost modelky při výběru finálních
fotografií
* digitální retuše a úpravy fotografií, převody barev (černobílé/tónované)
* finální CD s vybranými upravenými
fotografiemi v
kvalitním rozlišení pro tisk
* ceny jsou uvedeny bez DPH
CENY
Kompletní book :
Cena fotopráce vč. finálního CD s
10
upravenými
fotografiemi :
8.000,- Kč
(800,-Kč/fotka)
Cena celodenní práce vizážistky - účesy a změny líčení,
oblečení : 2.200,- Kč
Cena případného tisku pozitivů A4 (na fotopapír)
: 90,-Kč / ks
Poloviční book:
Cena fotopráce včetně finálního CD s
5
upravenými fotografiemi :
4.000,-Kč
U této verze booku je možná vizážistka i
na jedno nalíčení s vlasy za
1.200,-Kč nebo opět na celou dobu focení s mnoha změnami za
2.200,-Kč
Jiná možnost :
Nafotografování dvou modelek během jednoho
"kompletního" booku (tj. polovina fotografií a poloviční cena pro každou modelku)
Exklusive book :
s rozšířeným množstvím motivů
Cena fotopráce včetně finálního CD se
14
upravenými
fotografiemi :
8.800,- Kč
Cena celodenní práce vizážistky - účesy a změny líčení,
oblékání : 2.200,- Kč |
|
Rady pro začínající
modelky
pokud jste se již rozhodly investovat do svého prvního
portfolia či booku, měly byste mít možnost (a také
schopnost) posoudit, zda je váš právě vzniklý fototest v
modelingu vůbec použitelný. V tom by vám mohly pomoci
tyto nápovědy :
1. Book modelky je jejím
základním výrobní nástrojem a dá se říci, že
bez něj modelka jakoby neexistuje.
Z toho vyplývá i to, že čím je book lepší, tím větší má
modelka šanci uspět a získat zakázku. A konkurence není
malá. Je to o zkušenosti vámi zvoleného fotografa s
modelingovou fotografií, o jeho tvůrčí invenci a
schopnosti dodržovat jistá pravidla. Pokud ušetříte na
kvalitě booku tím, že vás nafotí kamarád za pár stovek,
pak jste zřejmě těch pár stovek právě vyhodila a navíc
můžete čekat na svou první zakázku až do soudného dne,
protože v konkurenci s ostatními booky modelek,
předkládanými klientovi, jste na 186.místě.
2. Pokud nejste již zkušenými modelkami, těžko samy
posoudíte, jaké fotografie jsou
pro modeling vhodné. Bez dlouhodobých
zkušeností v této branži nejste schopná objektivně
posoudit sama sebe na fotografiích. Proto je ukažte více
lidem a nejlépe profesionálům. Vám se třeba mohou líbit
a vaše babička si je dá i zarámovat nad postel. Jenže v
první agentuře, kterou s nimi navštívíte, vám mohou také
sdělit, že jsou profesně nepoužitelné a pokud chcete,
aby vás zastupovali a nabízeli, musíte si udělat nové.
Není to tím, že by vás chtěli komandovat, ale vědí, co
dokáže trh a klient akceptovat a co ne. Také byste nešly
na trh prodávat něco, o čem byste byly přesvědčené, že
se to žádnému zákazníkovi nemůže hodit.
Může se vám také stát, že na základě svého
subjektivního hodnocení z booku vyhodíte fotku, o které
budete přesvědčené, že je hrozná, příšerná a že na ní
vypadáte jako někdo jiný. A bude to fotka, nad kterou by
profesionálové jásali a klientům spadla brada. Modeling není
jen o kráse, ale o
zajímavosti a výjimečnosti typu. Věřte mi, že
v této branži budete často vypadat jako někdo jiný.
Většinu těch nádherných modelek, které obdivujete na bilboardech a v časopisech, nikdy na ulici nepoznáte.
3. Nabízí se jednoduchá rada - nechte si zkušenými lidmi
v agenturách doporučit, kým se
nechat nafotografovat. Většinou již mají
zkušenosti s mnoha profesionálními fotografy. Nebo si
nechte poradit vaší kamarádkou, která je v modelingu
úspěšná již několik let a její book je sbírkou
prestižních prací a titulních stránek. Že nikoho
takového neznáte a do agentury se zatím ostýcháte ? Pak
čtěte dál, co se píše v následujících bodech.
4. Základní fototest modelky :
a) Musí potenciálnímu klientovi v první řadě předvést,
jak modelka vypadá přirozeně - nepřestylizovaná.
b) Musí ukázat i to, jak je modelka variabilní ve
výrazech a mimice, jak dokáže navodit různou atmosféru.
c) Předvede klientovi, co všechno zajímavého lze z modelky
vytvořit za pomoci vizážisty.
d) Bohužel je na nic, pokud na deseti fotografiích máte
pořád stejný styling (make-up, vlasy, oblečení) a stále
stejně mile se usmíváte. Pak na to stačila fotka jedna a
ostatní už mají být o něčem jiném. Život je změna!
e) Z celého fototestu musí mít klient jasno, jak
vypadáte v detailním portrétu, že máte krásnou postavu
(pokud k tomu krůček chybí, fotograf ho za vás udělá),
jak krásný je váš úsměv i úšklebek, jak jste zajímavá s
vlasy staženými, rozpuštěnými, rozcuchanými či mokrými -
a dál je to na fantazii, kterou musí fotograf mít pro
každý další obraz.
f) Předmětem zájmu klienta, dívajícího se na fotografii,
musíte být pouze vy. Fotograf, který se nechává příliš
unášet na křídlech umění, zapomíná, že vytváří něco
jiného, než potřebujete. Není to o něm, ale o vás.
g) Chybami na fotografiích jsou zejména zkratky
perspektivy, které příliš nepřirozeně podávají délky
vašich končetin a dalších částí těla, jež nějakou tu
délku mají a neměli bychom ji divákovi úplně zatajit.
Jedná se zejména o pózování, kdy z ramen rovnou
vyrůstají nohy, kdy modelka klečí na kolenou jako po
amputaci atd....
h) Je dobře, když během jednoho fototestu vystřídá
fotograf různé pozadí v ateliéru, různé interiérové
prostředí
a když vyrazíte fotit i ven. Fototest bude hned
pestřejší a vy budete zase trochu jiná.
i) Úspěch snažení vašeho i fotografa je přímo závislý na
kvalitě vizážisty. Neznám profesionálního fotografa, který by vás
nechal, abyste se před fotografováním nalíčila sama.
Dobrý vizážista je minimálně padesát procent úspěchu
(někdy i více). Nejlepší je, když zvládá i úpravu vlasů a má
cit pro zajímavou stylizaci oblečení.
j) Při vašem prvním focení by vám měl fotograf hodně
radit a snažit se vás do požadovaných obrazů pózovat
sám. Alespoň pro začátek. Pokud vás postaví na plac a
řekne "Tak něco dělej!", tak asi nechal fantazii doma a
nemá představu, co by na obrazech chtěl mít. Pokud ale
představu má a snaží se vám ji vysvětlit, snažte se i
vy ji pochopit a ztvárnit, jak nejlépe umíte.
k) Vaše hotové fotografie nepředkládejte agenturám a
klientům v sáčku z minilabu, ani je nedávejte do
svatebního fotoalba, ale pořiďte si na ně pěkné pevné
desky s čirými plastovými fóliemi (vždyť to má být book,
neboli kniha). Ty profesionální jsou k mání v
agenturách, nebo vám je zajistí přímo fotograf. Ty
levnější pro začátek najdete v lepších prodejnách
kancelářských potřeb pod názvem "spisová mapa". A udělejte
si pár kvalitních kopií, určitě je po vás bude brzy
někdo chtít. Přece mu nedáte ty vaše vydřené, potem
skrápěné a dokonalé originály!
Hodně štěstí na cestě za úspěchem vám ze srdce přeje
Ivan Štefko.
|